Naujienos

ĮSPŪDINGA! Lietuvos istorija nuotraukose (64)

12/10/2014
Margarete

Dabar jau visiškai užmiršta mūsų senelių transporto priemonė – garlaiviai. Kaip tai atrodė?

Pirmasis garlaivis „Neris“ Nemune atsirado dar 1854 m., prieš I pasaulinį karą maršrutu Kaunas-Jurbarkas kursavo dešimt laivų. Tarpukariu vandens transportas buvo dar labiau išvystytas, Kauno uostą aptarnavo net 31 garlaivis, jais iš Kauno buvo galima pasiekti Jurbarką, Smalininkus, Babtus, Jonavą, Alytų. Viena pagrindinių susisiekimo priemonių garlaiviai išliko ir per II pasaulinį karą. Keleiviams patiko gana pigūs šio transporto bilietai, mat kelionės autobusais buvo brangesnės, o į garlaivių bagažo skyrių net gyvulius priimdavo (tiesa, tik ne greitųjų reisų).

Kauno prieplauka prieš II pasaulinį karą


Maršruto Kaunas–Smalininkai tvarkaraštis ir kainininkas


Kauno prieplaukoje į garlaivį „Vytis“ laipinami keleiviai


Garlaivis stabtelėjo Kulautuvoje


„Laisvė“ švartuojasi Zapyškyje, 1933 m. (P. Rusecko nuotr.)


Keleivių patogumui – „Byruta“!

 


Kauno prieplaukoje – daugybė keleivių ir laivų


Apsipylęs dūmais Nemunu kruta garlaiviukas. Kelionė greituoju garlaiviu iš Kauno į Jurbaką trukdavo 5 val., o atgal, prieš srovę - beveik 8 val.


Tiesa, laivybos sezonas – ribotas. Žiemą upes padengus ledui, garlaiviai „miegodavo“ Kauno žiemos uoste


Ši nuotrauka - iš ankstesnių, I pasaulinio karo laikų. Garlaiviukas „Margarete“ prie Kauno krantinės (matosi Jėzuitų bažnyčia)

comments powered by Disqus

Lietuvą atkūrę vyrai (20). Jonas Basanavičius

JonasBasanaviciusLG1511 Gydytojas, pagrindinis Lietuvos valstybingumo ideologas ir iniciatorius, tautos patriarchas.
Skaityti daugiau »

Lietuvą atkūrę vyrai (19). Jonas Vileišis

640px JonasVileiis Teisininkas, leidėjas, ilgametis Laikinosios sostinės burmistras.
Skaityti daugiau »

Lietuvą atkūrę vyrai (18). Jokūbas Šernas

JokubasSernas Teisininkas, žurnalistas, evangelikas reformatas.
Skaityti daugiau »

Siūlyk kandidatą!